Kruisemse CD&V lijst krijgt verder vorm

9 mei 2018

Nadat eerder bekend gemaakt werd dat burgemeesters Joop Verzele en Kathleen Hutsebaut de lijst van CD&V Kruisem zullen trekken en werd aangekondigd dat schepen en Vlaams volksvertegenwoordiger Robrecht Bothuyne lijstduwer wordt bij de komende verkiezingen, kennen nu ook de andere uittredende mandatarissen hun plaatsen op de lijst. Op plaats 3 komt Zingems eerste schepen Jurgen Haustraete:  ‘Met mijn kennis wil ik samen met CD&V, die de partij is die het dichtst bij de mensen staat, een beleid uitbouwen zodat Kruisem, een unieke landelijke gemeente aan de voet van de Vlaamse Ardennen wordt, waar het leuk is om te wonen.’ Op plaats 4 vinden we Kruishoutems schepen en OCMW-voorzitter Bernard baron della Faille d’Huysse terug. Hij is al meer dan 20 jaar één van de sterkhouders van CD&V Kruishoutem. ‘Deze fusie biedt een unieke kans om het beste van 2 werelden over te nemen. Zoals in een huwelijk tussen 2 mensen kunnen wij zorgen dat 1 + 1 meer dan 2 wordt. Daar wil ik mijn volle steun aan geven.’ Op de 5de plaats staat Zingems tweede schepen Gerrit Depaepe, schepen sinds 2013. Ook hij is enthousiast en ziet prachtige kansen voor deze fusie: ‘Twee goed draaiende en financieel gezonde gemeenten slaan de handen in elkaar. Met onze CD&V-ploeg werken we een gedegen en gedragen visie uit, we zetten onze schouders onder een sterke toekomst voor Kruisem.’ 6de wordt dan Kristof Callens uit Nokere, hij is schepen sinds 2013 en wil er terug vol voor gaan: ‘Luisteren naar de bevolking en daadwerkelijk iets doen aan hun problemen. De dienstverlening blijven verzorgen, dicht bij de mensen. Daar ga ik voor.’ 7de staat Zingemnaar Patrick Vermeulen. Hij is ondertussen ook reeds 12 jaar schepen en zet graag nog eens zijn stevige schouders onder het project van CD&V Kruisem. ‘Dicht bij de mensen en altijd rechtuit. Zo willen wij aan politiek doen, daar staan we voor!’. 8ste is schepen Kathelijne Van Betsbrugge uit Ouwegem. Zij heeft haar tweede  legislatuur als schepen achter de rug: ‘Ik wil verder bouwen aan een warm, dynamisch dorp waar iedereen zich heel geborgen voelt.’

Na de schepenen volgen de uittredende gemeenteraadsleden op de lijst:

Op plaats 9 staat Eveline Delbaere, gemeenteraadslid uit Nokere-Kruishoutem. De 10de plaats is dan voor Felix Vermeiren, een onafhankelijke kandidaat op de CD&V-lijst, die al heel wat jaren ervaring als Zingems raadslid op de teller heeft. Kruishoutems fractieleider Luc Vandenabeele staat op plaats 11. Plaats 12 is dan weer voor zijn Zingemse collega, Etienne Poelman.  Op de 13de plaats vinden we Lut Follens uit Wannegem-Lede terug, zij is ondertussen al 12 jaar raadslid in Kruishoutem. Eerder was al bekend gemaakt dat Zingems raadslid Marc De Kimpe de voorlaatste plaats op de lijst inneemt. Kristien Vandermeeren – Van Houtte, de voorzitster van CD&V Kruisem: ‘Met deze groep mensen kunnen de Kruisemse kiezer tonnen kennis en ervaring aanbieden. Binnenkort worden ook de namen bekend gemaakt van de nieuwe mensen die op de lijst komen. Het wordt een heel sterke ploeg!’.

Categorie:

Robrecht on Twitter