Deinsesteenweg krijg eerste dringende herstelbeurt

10 november 2017

De Deinsesteeenweg krijgt in november een eerste opknapbeurt en dit ter hoogte van de kruispunten met de Bunderstraat en de Simaeyzestraat.

Nadat eerder dit jaar al een akkoord was bereikt om met alle betrokken partners (het gemeentebestuur, AWV, Aquafin, Farys en de VMM) werk te maken van een grondige heraanleg van de Deinsesteenweg (inclusief riolering, fietspaden, enz), bleef het gemeentebestuur aandringen op een aantal voorlopige herstellingen.

Schepen van openbare werken Robrecht Bothuyne (CD&V): ‘De Deinsesteenweg is op sommige plaatsen echt in slechte staat. We zijn blij dat er eindelijk een akkoord was over de volledige heraanleg van de straat. Maar ondertussen moeten een aantal zones van de straat dringend aangepakt worden. Er zijn stukken waar de putten echt gevaarlijk zijn voor de weggebruikers, zeker bij regenweer. En ook de buurtbewoners ondervinden hinder, met trillingen in hun huizen, veroorzaakt door het verkeer over het slechte wegdek.’

Concreet gaat het om een zone van ongeveer 150 meter aan de Bunderstraat, in de richting van Kruishoutem en nog eens zowat 400 meter in de richting van Deinze vanaf het kruispunt met de Simaeyzestraat.

Het is de bedoeling om op de Deinsesteenweg permanent doorgaand verkeer in de richting Kruishoutem centrum toe te laten. Richting Deinze zal het doorgaand verkeer op de Deinsesteenweg omgeleid worden. Het fietsverkeer kan in beide richtingen blijven passeren. De Lijn zal voorzien in een eigen omleiding tijdens de duur van de werken.

De start van de werken is voorzien op woensdag 15 november. Er wordt verwacht dat de werken een 10-tal werkdagen zullen duren. De effectieve termijn is echter afhankelijk van het feit of er al dan niet fundering vernieuwd dient te worden bij opbraak van de verharding. Indien dit zich opdringt (dit weet men pas na het affrezen van de asfaltverharding), kan hierdoor de uitvoeringstermijn wat oplopen. Alle bewoners krijgen ook nog een brief in de bus met meer informatie over de werken.

Schepen Bothuyne: ‘AWV pakt nu de zones aan die in de slechtste staat zijn. Er is afgesproken dat daarna zal geëvalueerd worden. Andere zones kunnen allicht nog in het voorjaar aangepakt worden. Ondertussen wordt hard door gewerkt om zo snel mogelijk werk te maken van een volledige heraanleg van de straat.’

Categorie:

Robrecht on Twitter