CD&V Kruisem stelt lijsttrekkers en –duwers voor.

13 februari 2018

In oktober trekken de inwoners van de 9 dorpen van Zingem en Kruishoutem voor het eerst naar de stembus om een nieuw bestuur te kiezen voor de nieuwe fusiegemeente Kruisem.

CD&V Kruisem werkt hard aan een sterke en vernieuwende lijst voor die verkiezingen. Het bestuur heeft ondertussen de lijsttrekkers aangeduid. Burgemeesters Joop Verzele en Kathleen Hutsebaut zullen samen de lijst trekken.

Joop en Kathleen: ‘Samen met onze bestuursploeg hebben we de keuze gemaakt om onze gemeentes te fusioneren. Dat betekent ook dat we eigen posities en zekerheden durven opgeven. We willen samen naar de kiezer trekken en leggen dan ook ons lot in handen van die kiezer.’

Joop Verzele zal op één staan en Kathleen Hutsebaut neemt de tweede plaats in. Het is wel de bedoeling als een lijsttrekkersduo samen campagne te voeren. Joop en Kathleen: ‘We willen samen, zij aan zij, lijsttrekker zijn van een schitterende ploeg. Met die ploeg willen we van de fusie een succes maken. Een betere en efficiëntere dienstverlening voor onze inwoners is het doel.’

Tegelijk zijn ook de lijstduwers aangeduid. Ook hier een duo: op de voorlaatste plaats komt de Zingemse CD&V-voorzitter en gemeenteraadslid Marc De Kimpe. Op de laatste plaats komt Kruishoutems schepen en Vlaams volksvertegenwoordiger Robrecht Bothuyne, die ook bij de vorige gemeenteraadsverkiezingen lijstduwer was.

Robrecht en Marc: ‘Onze lijst zal bestaan uit een mix van ervaring en vernieuwing, met een evenwaardige vertegenwoordiging vanuit de 2 gemeentes. Van onderuit gaan we met deze sterke ploeg er alles aan doen om een goed resultaat neer te zetten op 14 oktober. We hopen dan ook op de steun van de Kruisemnaren om verder te kunnen werken aan en voor onze mooie nieuwe gemeente.’

In de komende weken wordt de CD&V-lijst verder uitgewerkt en bekend gemaakt.

Categorie:

Robrecht on Twitter