Aanbod sportkampen in Kruishoutem verder uitgebreid

27 september 2017

Aanbod sportkampen in Kruishoutem verder uitgebreid

De sportdienst van het Kruishoutemse gemeentebestuur lanceert opnieuw een ruim aanbod aan sportkampen. Voor kinderen van 4 tot 15 jaar is er in en rond de Kruishoutemse sporthal terug heel wat te beleven.

Schepen voor sport Robrecht Bothuyne (CD&V): ‘We organiseren al sportkampen in elke verlofperiode. Maar dit schooljaar doen we iets nieuws. Een aantal dagen per jaar zijn er 'lokale verlofdagen'. De school is voor een dag dicht. Opvang vinden is voor veel ouders een uitdaging op zo'n dagen. Daarom organiseren we, voor het eerst, een sportdag op maandag 2 oktober, dan zijn immers alle Kruishoutemse scholen dicht. Voor 10 euro beleven je kinderen een sportieve topdag en kunnen de ouders gerust naar het werk vertrekken.’

Als deze sportdag een succes wordt, zal de sportdienst dit aanbod in de toekomst zeker verderzetten, dit in overleg met de Kruishoutemse scholen.

Je kan ook voor de andere sportkampen inschrijven: er zijn kampen in de herfst-, kerst-, krokus- en paasvakantie.  En ook het zomeraanbod voor juli en augustus 2018 is beschikbaar. Dit jaar waren de zomerkampen terug een voltreffer. Niet minder dan 416 kleuters en jongeren hebben zich in juli en augustus uitgeleefd in de Kruishoutemse sportkampen.

Robrecht Bothuyne: ‘Het is echt een succes. Dankzij de uitgebreide sporthal konden we meer kinderen een plaatsje geven, maar toch is alles snel volzet. Elk jaar schrijven ouders hun kroost vroeger in om zeker een plaatsje te bemachtigen. Dit bewijst dat onze sportkampen worden geapprecieerd door de Kruishoutemse kinderen en hun ouders.’

Naast de kampen van de sportdienst zijn er ook nog kampen van onder andere de voetbal-, tennis, ballet- en judoclub.

Meer info en inschrijvingen via www.kruishoutem.be of via sportdienst@kruishoutem.be

Categorie:

Robrecht on Twitter